Eerste wedstrijd - Reisverslag uit Montgomery, Verenigde Staten van Simon Rheeden - WaarBenJij.nu Eerste wedstrijd - Reisverslag uit Montgomery, Verenigde Staten van Simon Rheeden - WaarBenJij.nu

Eerste wedstrijd

Door: Simon van Rheeden

Blijf op de hoogte en volg Simon

18 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Montgomery

Afgelopen dinsdag was het zo ver! Onze eerste wedstrijd tegen de University of Alabama in Birmingham.
De UAB, een universiteit met negentienduizend studenten, speelt in Division one, dus op het hoogste niveau mogelijk! Onze school heeft ongeveer achtduizend studenten.
Ik had in de ochtend nog gewoon les, omdat Birmingham ook in Alabama ligt gingen we niet een dag van tevoren al reizen. Nadat ik twee lessen had gevolg moesten we om kwart over 1 verzamelen in de kleedkamers.
Iedereen moest zijn reiskleding aandoen, allemaal dezelfde schoenen, korte broek en polo, natuurlijk allemaal van Nike en voorzien van het AUM logo.
Toen we uit de kleedkamers kwamen zagen we de bus gelijk staan, ik ga zo proberen of ik hier ook foto's kan uploaden vanaf me telefoon want je moet hem gewoon zien om het te geloven.
Deze bus is alleen voor het mannenteam, en we gaan er ook flink lange reizen mee maken.
Toen we in Birmingham aankwamen zijn we met het hele team gaan eten bij een Italiaan.
Het hele team aan een lange tafel, allemaal spaghetti eten, dat voor iedereen werd betaald. Echt bizar.
We zijn met de bus naar de kleedkamer gebracht, en hebben ons daar rustig omgekleed en klaargemaakt voor de wedstrijd.
Er zijn dertien nieuwkomers, Freshmans, eerste jaars, en maar tien jongens die hier vorig jaar ook al waren. De trainer wilde in de tweede helft alle nieuwkomers laten spelen, dus begonnen we met ze alle op de bank.
Tijdens de warming up werd er heel de tijd muziek gedraaid, en ik heb nog nooit op zo'n goed veld gespeeld.
Vooraf werden alle namen opgenoemd, en de UAB had 44 spelers. Daarna werd het Amerikaanse volkslied gespeeld.
Bij elke corner werd er omgeroepen dat het een corner was, en de laatste minuut werd volledig afgeteld door de presentator.
Er waren heel veel mensen aan het kijken, en ik werd best afgeleid door de cheerleaders. Ik heb de hele tweede helft gespeeld. Na de wedstrijd werden we met de bus naar de kleedkamer gebracht, omdat het te ver lopen was... het was hooguit 100 meter.
Het douche vonden de Amerikanen nog best wat ongemakkelijk, zeker toen de trainer als laatste de douch in stapte. In de bus terug kregen we een broodje kip van dertig cm, chips en een banaan. We kwamen rond half een weer aan op de campus en hebben gisteren nog uitgeopen als training.
Ohjaa,,,, we zijn kansloos ingemaakt met 4-0.

  • 19 Augustus 2016 - 16:24

    Julia:

    Berco zegt: focus niet op de cheerleaders maar op het spel!

  • 19 Augustus 2016 - 22:40

    Ronald:

    Ziet er goed uit pik.
    Succes nog verder en concentratie op school en voetbal hé, eerst slagen dan de vrouwtjes.

  • 20 Augustus 2016 - 10:17

    Els:

    Toffe foto's! Haha die bus, geweldig!
    Xx

  • 20 Augustus 2016 - 10:53

    Anja De Jonge:

    Hoi Simon, leuk om je op deze manier te kunnen volgen! Geniet van al je ervaringen. Maak er een mooie tijd van (maar dat zal vast wel lukken denk ik). Groetjes van Anja, Cor en Esmee.

  • 21 Augustus 2016 - 20:12

    Ingrid:

    klinkt allemaal super georganiseerd en gestructureerd. leuk om te lezen!! nu nog scoren!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Montgomery

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2017

Drie super weken met Mark!

10 December 2016

Thanksgiving en finals!

06 November 2016

Laatste wedstrijd en de presidentverkiezingen

08 Oktober 2016

Al 3350 km gehad!

20 September 2016

Vijf wedstrijden in tien dagen!
Simon

Ik ben Simon van Rheeden, 19 jaar oud en ik kom uit Oud-Beijerland. Ik voetbal voor de Auburn University Montgomery. Hier hou ik bij waar ik allemaal ben geweest!

Actief sinds 04 Aug. 2016
Verslag gelezen: 640
Totaal aantal bezoekers 9920

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: