De eerste twee competitiewedstrijden! - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Simon Rheeden - WaarBenJij.nu De eerste twee competitiewedstrijden! - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Simon Rheeden - WaarBenJij.nu

De eerste twee competitiewedstrijden!

Blijf op de hoogte en volg Simon

06 September 2016 | Verenigde Staten, Cleveland

Afgelopen donderdag was het zover! De eerste competitiewedstrijd van het seizoen. Ik zal eerst even uitleggen hoe ons seizoen zal gaan verlopen. Omdat we dit seizoen voor het eerst in Division 2 spelen, het hoogst mogelijke voor onze school, zijn we nog niet ingedeeld in een conferentie. Dat betekent dat we dit jaar we gewoon worden geplaatst op de nationale lijst, met hoeveelste we staan, maar we gaan geen play-offs spelen. Dit houdt dus in dat we eerste kunnen staan van het land, maar we geen finale mogen spelen. Ik heb geen idee waarom niet, maar volgend jaar zijn we ingedeeld in de Golf-South Coast Conference en dan kan het wel!
Donderdagochtend werden we om tien voor half acht s’ochtends verwacht in de kleedkamer. De bus reed om kwart voor 8 weg. We gingen naar Cleveland, Tennessee om daar op de Lee University te spelen tegen de Lynn University ( Miami, Florida) en tegen de University of Illinois Springfield (Springfield Illinois). Het duurde ongeveer vijf en half uur om er te komen, maar we gingen ergens onderweg ook nog eten, en we reden een andere tijdzone in, dus we kwamen om half drie aan op de campus. Onderweg aten we met z’n allen bij een Italiaans restaurant in het plaatsje Rome, Georgia.
Om half drie kwamen we dus aan bij de Lee University, ik zal proberen of ik weer foto’s kan uploaden. We kwamen een uur van te voren het veld op. Het was er 29 graden een beetje een heuvelachtig gebied, dus het was er heel benauwd. Het veld lag er heel goed bij en ik had wel een beetje zenuwen voor onze eerste wedstrijd.
Ik startte in de basis en onze eerste twintig minuten waren heel goed. De Lynn University speelde zonder Amerikanen, ze hadden 5 Duitsers, 4 gasten uit Oostenrijk, en Engelse en Schotse spelers spelen. Iedereen daar was 23 tot 25 jaar oud, terwijl onze oudste speler 22 jaar is. In de 21e minuut scoorde de Lynn University, en in de rust stonden we met 6-0 achter. Ik speelde tot de 67e minuut, want iedereen in het team kreeg speelminuten. In de laatste minuut scoorden we de allereerste goal voor de Auburn University Montgomery in de NCAA division 2! We verloren de eerste wedstrijd met 9-1. De Lynn University staat op dit moment vierde van het hele land! Na de wedstrijd gingen we douchen en eten.
We gingen met z'n allen eten bij de Subway. Elke keer als we gaan eten krijgen we een budget, en dan mag je kiezen wat je wilt eten. Na het eten gingen we terug naar het voetbalveld, want daar speelde de Lee University tegen Illinois Springfield. Zaterdag speelden we tegen Illinois Springfield, en over twee weken spelen we tegen Lee. Na die wedstrijd gingen we terug naar ons hotel.
Ons hotel was echt heel mooi, ik lag op de kamer met Nino, een Duitser, en Richard, een Zweed. Om half 9 hadden we ontbijt, en in ons hotel zat ook de Lynn University, die ons die dag daarvoor met 9-1 had verslagen. Ik heb heel lang lopen praten met een jongen die in de jeugdopleiding van Real Madrid had gevoetbald. Om 11 uur gingen we met het hele team uitlopen, 25 minuten rennen en daarna rekken. Na het douchen moesten alle eerste jaars huiswerk maken. Na twee uur huiswerk gemaakt te hebben gingen we met het hele team lunchen, en daarna lasergamen! Na het avondeten moesten alle eerste jaars een optreden doen!
Zaterdagochtend na het ontbijt hadden we nog twee uur de tijd om onze tas te pakken en een beetje rust te pakken. We gingen lunchen, en daarna naar de Lee University voor de wedstrijd tegen Illinois Springfield. Ik startte weer in de basis, en na tien minuten scoorde Allen na een schitterende aanval over alle schijven. Uit het niets werd het 1-1. Na een mooie aanval kregen we een corner. Die werd getrapt door een Duitser, Michie, en gescoord door onze Zuid-Afrikaanse verdediger, Alex Costa. 2-1 vlak voor rust. 10 minuten voor tijd scoorden ze weer uit het niets de 2-2 maar gelukkig scoorde Christian Young een heerlijke kopbal en wonnen we met 3-2! We hebben voor het eerst in de geschiedenis van de school gewonnen! Na de wedstrijd kregen we eten in de bus, en werd de terugreis ingezet. De reis terug duurde maar liefst zeven uur. Vrijdag en zondag zijn er weer twee wedstrijden, en deze keer gaan we naar Mississippi!

• 06 September 2016 - 21:55

Opa:

Leuk, Simon al je verhalen. We genieten ervan en wat ook duidelijk is: jij vindt het geweldig. Een heel nieuwe wereld vliegt voor je open en zo krijg je een heel ander leven om je heen dan hier in Nederland. We kijken uit naar je volgende belevenissen.

Groetjes van opa en Willy.

• 06 September 2016 - 22:48

Esther En Loef:

Lieve Simon,

Wát een avontuur daar in Amerika! Super leuk om
    je verhalen te lezen- het is net of je het ons live verteld!
    Geniet van alles daar en veel succes met de wedstrijden in Mississippi dit weekend!

Liefs,
    Loef en Esther

• 07 September 2016 - 07:53

Julia:

Super Siem!

• 07 September 2016 - 08:12

Nicky:

Zou je zelf niet eens een keer gaan scoren?!

• 07 September 2016 - 17:53

Astrid :

Geweldig verslag Simon, wat een avontuur!!
    Klinkt goed!!
    Take care!

• 07 September 2016 - 21:10

Margaretha:

Je bent echt aan ' het buiten" spelen!
    Met het lopen en voetballen komt het wel goed!
    Beter dan het Nederlands elftal, die speelden maar gewoon 1-1 tegen Zweden.
    Jouw voetbal toekomst ligt open, play well, well done!

• 07 September 2016 - 22:00

Leendert:

Hoi Simon, leuk om te lezen hoor.
    Het lijkt wel een beetje op de mijn eerste wedstrijd met je vader.
    Alleen dat was 5 minuten rijden ... naar de zinkwegse boys ;-)