Al 3350 km gehad! - Reisverslag uit Montgomery, Verenigde Staten van Simon Rheeden - WaarBenJij.nu Al 3350 km gehad! - Reisverslag uit Montgomery, Verenigde Staten van Simon Rheeden - WaarBenJij.nu

Al 3350 km gehad!

Blijf op de hoogte en volg Simon

08 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Montgomery

Het is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste blog, dus ik dacht ik schrijf weer een nieuwe! We hebben alleen maar thuiswedstrijden gehad, en we hebben ze allemaal verloren. Ik schrijf dit op zaterdagochtend, en we hebben vanavond weer een thuiswedstrijd, dus misschien verandert het nog! We hebben tot nu negen wedstrijden gespeeld, twee gewonnen en zeven verloren. Ook hebben we verschrikkelijk veel doelpunten tegen gekregen. Afgelopen weekend hadden we geen wedstrijd, dus we waren veertien dagen vrij. De trainer was uiteraard niet bij met het verlies, dus besloot hij dat we elke ochtend om zes uur conditietraining hadden. Dat klinkt niet zo erg, maar ik moet altijd een uur van te voren bij de fysio zijn. Ik ben niet zo heel flexibel, mijn hamstrings zijn erg kort. De coach had het geweldige idee om mij elke dag te laten stretchen, uitrollen en masseren. Dus elke ochtend lag ik om vijf uur 's ochtends, soms kwart over vijf, bij de fysio. We raakten in de ochtend geen enkele keer een bal aan, dat deden we met de half vier training wel. Veel jongens raakte geblesseerd, een Zweedse jongen is naar huis, en een andere jongen is uit het team gezet omdat hij twee keer te laat kwam, en al zijn vakken zijn ondermaats. Gelukkig zijn die veertien dagen nu voorbij!

School is best wel pittig voor mij. Het niveau op zich is niet zo’n heel groot verschil met HBO in Nederland, alleen het enige nadeel is het Engels. Zeker als er discussies in de klas zijn, raak ik al snel het spoor bijster. We hadden afgelopen week ook examens en ik heb geen idee hoe ik ze gemaakt heb.

We zijn natuurlijk veel aan het reizen, dus ik heb even de afstanden erbij gepakt die we al hebben gereden. We hebben zeven uitwedstrijden gehad, maar twee waren er op hetzelfde complex. In totaal hebben we al 2081 mijl gereden, dat is 3350 km! De verste uitwedstrijd tot nu toe was naar Delta State, dat is 376 mijl, ongeveer 605 km hier vandaan. Volgend weekend gaan we naar Florida, daar gaan we in totaal nog drie keer naar toe, en we gaan ook nog een keer naar Tennessee. We moeten nog 3088 mijl reizen, 4969 km dat we nog moeten afleggen! Onze verste uitwedstrijd is in Miami, dat is op 662 mijl bij ons vandaan! Dat is dus 1065 km rijden, dan kan je vanaf Oud-Beijerland naar München gaan, of van Oud-Beijerland naar Parijs en terug en dan heb je nog flink wat kilometers over! In totaal gaan we 5169 mijl reizen, dat is 8319 km! Natuurlijk word je gek van het stilzitten in de bus, maar je doet het met zijn allen en het hoort er natuurlijk bij! Als we gaan reizen wordt alles voor je betaald, staat heel de bus vol met eten en kom je veel te weten van je ploeggenoten! Onze laatste wedstrijd is op 5 november, en dan zit mijn seizoen er al op. Ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn keuze, het is hier zo vet. Als je de kans krijgt om in een ander land te zijn voor school zal ik het zeker aanraden! Het enige nadeel is dat Feyenoord het zo goed doet dat ik het wel moet luisteren op Radio Rijnmond. Dan zit ik om acht uur 's ochtends vol spanning in mijn lijf te luisteren. Ik ben bang dat ze kampioen worden op het moment dat ik voor het eerst in negentien jaar niet bij ben! Laten we het hopen!

  • 08 Oktober 2016 - 21:38

    Saskia En Mannen :

    Hoi Simon,
    Fijn dat het goed met je gaat en dat winnen komt vast nog wel!
    Leuk om je verhalen te lezen!
    Heel veel groetjes uit Numansdorp xxxx

  • 08 Oktober 2016 - 22:45

    Ben(SHO A1):

    Hallo Simon,

    Leuk om te lezen hoe het met je gaat en leuk dat je het zo naar je zin hebt. Beetje jammer dat er meer tegen goals zijn dan goals voor! Wij zijn vandaag naar Jeka (Bavel) en dat vinden wij al ver. Voor jou is dit om de hoek ;-)
    Geniet van je avontuur en de Engelse taal heb je straks zo onder controle dat je met een accent begun te speak....hoe heet dat woord ook al weer in dutch...haha. Zoiets!

    geniet ervan en tot horens.

    groetuh uit het altijd mooie Oud Beijerland.

    Ben

  • 09 Oktober 2016 - 00:41

    Kar:

    He siem,

    Jeetje dat zijn flinke afstanden! En om 5 uur bij de fysio liggen pfoeii! Maarja jij kan dat want in nederland ging je ook snachts 18 km hardlopen omdat je niet kon slapen haha!
    Als feyenoord kampioen wordt ga ik voor jou naar de huldiging ;)
    Xxx kar

  • 09 Oktober 2016 - 09:55

    Esther:

    Ha lieve Siem!
    Wat een avonturen daar in de USA!
    Ik ben hartstikke trots op je en vind het super leuk
    om je verhalen te kunnen lezen! School komt ook helemaal
    goed hoor- over een paar maanden weet je niet meer beter
    en start jij de discussies in het Engels!
    Wat een afstanden reizen jullie daar zeg haha! Geniet
    van alles daar en houd ons op de hoogte! Veel succes met de laatste
    wedstrijden van dit seizoen.

    Veel liefs,
    Esther


  • 11 Oktober 2016 - 12:14

    Paul De Koning:

    Maak je geen zorgen over het kampioenschap van Feyenoord. Dat regelt PSV nog wel! Leuk dat je het zo naar je zin hebt! Hoop je op onze showcase in januari te begroeten;)
    Succes in Miami! Spreek je snel
    Paul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Montgomery

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2017

Drie super weken met Mark!

10 December 2016

Thanksgiving en finals!

06 November 2016

Laatste wedstrijd en de presidentverkiezingen

08 Oktober 2016

Al 3350 km gehad!

20 September 2016

Vijf wedstrijden in tien dagen!
Simon

Ik ben Simon van Rheeden, 19 jaar oud en ik kom uit Oud-Beijerland. Ik voetbal voor de Auburn University Montgomery. Hier hou ik bij waar ik allemaal ben geweest!

Actief sinds 04 Aug. 2016
Verslag gelezen: 594
Totaal aantal bezoekers 9913

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: