Laatste wedstrijd en de presidentverkiezingen - Reisverslag uit Daytona Beach, Verenigde Staten van Simon Rheeden - WaarBenJij.nu Laatste wedstrijd en de presidentverkiezingen - Reisverslag uit Daytona Beach, Verenigde Staten van Simon Rheeden - WaarBenJij.nu

Laatste wedstrijd en de presidentverkiezingen

Blijf op de hoogte en volg Simon

06 November 2016 | Verenigde Staten, Daytona Beach

Er is de laatste weken veel gebeurd, we hebben veel wedstrijden gespeeld en helaas ook veel verloren. Vorige week speelden we onze laatste thuiswedstrijd op donderdag, en die verloren we ongelukkig met 2-1. De volgende ochtend vertrokken we vroeg richting Tennessee waar we die avond alweer een wedstrijd speelden. We begonnen goed en kwamen op 1-0 voorsprong na een schitterende vrije trap van Michie. In de tweede helft gaf ik de assist bij de 2-0 van Allen en nog geen minuut later stond het alweer 2-1. Gelukkig hielden we het goed vol en wonnen we van de Union University. We sliepen in Jackson Tennessee, maar de volgende dag gingen we naar Memphis, Tennessee voor de derde wedstrijd in drie dagen. We speelden tegen de Christian Brothers met een compleet andere opstelling omdat iedereen helemaal kapot was. We kwamen ongelukkig op 1-0 achter, en nadat onze Zweedse keeper met een hersenschudding gewisseld was, waren we bang voor een oor wassing. Onze tweede keeper deed het gelukkig heel erg goed en hield ons in de wedstrijd. Asher scoorde de 1-1 vlak voor rust en dat was ook de stand na 90 minuten. In Amerika ga je dan Golden Goal spelen, en dat deden wij dus ook. Mijn allereerste keer een Golden Goal. Ik gaf na 5 minuten een diepe bal op Allen en met zijn laatste krachtinspanning scoorde hij de 2-1. Ik ben nog nooit zo blij geweest, heel het team was zo ongelofelijk blij en trots! Billy ging met ons mee, en hij heeft een super vet filmpje gemaakt van dit weekend! Hier is de link: https://www.youtube.com/watch?v=DX-J0k0aQm8

Donderdag vertrokken we naar Florida voor de tweede keer dit jaar. Dit keer gingen we naar Daytona Beach. Daytona Beach ligt aan de Atlantische Oceaan. Ons hotel lag aan de oceaan en het was echt een schitterend uitzicht. Ik ga kijken of ik de foto's weer kan uploaden. We speelden vrijdag en zaterdag twee wedstrijden. Vrijdag verloren we met 4-2, maar ik scoorde wel een doelpunt na een heerlijke voorzet van Allen. Gisteren speelden we de laatste wedstrijd van het seizoen. We kwamen op 1-0 achter na een heel knullig doelpunt, maar na een goede actie van Nino scoorde Allen de 1-1. In de tweede helft scoorde ik de 2-1 en ik dacht dat het voldoende was. Tijdens het juichen liep ik naar Grant Dukes, die zijn laatste wedstrijd speelde omdat hij gaat afstuderen in mei. Helaas was het niet voldoende en verloren we met 3-2. Ik ben dit seizoen gedeeld topscoorder geëindigd met Allen. Allen is ook een senior en speelde dus zijn laatste wedstrijd. Ik heb nog nooit met iemand gevoetbald die zo goed is als Allen. Hij speelde elke wedstrijd gemiddeld een 8. Hij is snel, sterk en ijskoel voor de goal. We zullen hem zeker gaan missen volgend jaar. Hij heeft een paar aanbiedingen gehad om op stage te gaan bij betaald voetbalteams hier.

Dan zijn er natuurlijk de presidentsverkiezingen. Er wordt hier natuurlijk veel over gesproken, maar niemand heeft een duidelijke mening. Bij ons in het team zijn vooral veel gasten boos dat ze twintig jaar hebben moeten wachten om te stemmen, en ze nu alleen kunnen kiezen uit twee clowns. Niemand gaat voor Clinton, omdat ze haar allemaal een crimineel vinden. Ik heb geen idee waarom, en als ik het ze vraag komen ze met een half antwoord. Clinton heeft heel veel gelogen in haar tijd als minister, en ze heeft altijd negatief gesproken over gevallen militairen in een stad ergens in het Midden-Oosten. Er zijn hier twee dingen die heilig zijn, en dat is American Football en het leger. Als je negatief bent over een van deze twee dingen dan worden ze echt boos. Ook het schandaal met de e-mails is niet echt ideaal voor haar. Het komt natuurlijk ook omdat ik hier in het zuiden ben, en ze altijd al stemmen op de Republikeinen. Wat ik niet echt wist, is dat Donald Trump echt heel groot is in Amerika. Hij is overal, en hij was al overal op tv te zien voordat hij president wilde gaan worden. Ik heb pas twee antwoorden gehoord, de eerste is: Ik ga niet stemmen, en de tweede is: Ik stem op Donald Trump. We zullen het dinsdag zien, maar het zou mij niks verbazen als Dondald Trump president wordt. Dan wordt het wel chaos denk ik.

  • 07 November 2016 - 11:18

    Opa:

    We vinden het echt geweldig dat je zoveel meemaakt. Wat het voetbal betreft: jammer dat je niet al te veel wedstrijden hebt gewonnen. Toch leren jullie daar vast ook wel van. Volgend jaar gaat het vast beter.
    Fijn dat je zo uitgebreid hebt geschreven! Je hebt nu vast wel meer tijd om wat te schrijven en daar kijken we weer reikhalzend naar uit. Groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Daytona Beach

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2017

Drie super weken met Mark!

10 December 2016

Thanksgiving en finals!

06 November 2016

Laatste wedstrijd en de presidentverkiezingen

08 Oktober 2016

Al 3350 km gehad!

20 September 2016

Vijf wedstrijden in tien dagen!
Simon

Ik ben Simon van Rheeden, 19 jaar oud en ik kom uit Oud-Beijerland. Ik voetbal voor de Auburn University Montgomery. Hier hou ik bij waar ik allemaal ben geweest!

Actief sinds 04 Aug. 2016
Verslag gelezen: 612
Totaal aantal bezoekers 9917

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: